بازتاب خبر بازی رایانه ای سلمان رشدی
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید. لطفا نظراتتون را از ما دریغ نکنید. با تشکر
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 9
بازدید هفته : 16
بازدید ماه : 7
بازدید کل : 60196
تعداد مطالب : 148
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



روز خوش

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

اجتماعی
اخبار روز ایران




گاردين در گزارش خود نام اين بازي ايراني را «زندگي پر تنش سلمان رشدي و اجراي حكم او» عنوان كرده است. هر چند احمد خليلي به عنوان دبيركل اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان كه توليد اين بازي را بر عهده‌دار، روز دوشنبه و در گفت‌و‌گو با فارس ضمن اعلام آنكه عنوان اين بازي «سلمان رشدي» است از طي شدن مراحل اوليه توليدش خبر داده بود.

دومـين دوره از نمـايشگاه بازي‌هاي رايانه‌اي تهران و توليد بازي‌هاي رايانه‌اي هدفمندي چون «مبارزه در خليج عدن»، «مأموريت ويژه ۸۵» و نيز انتشار خبرهايي پيرامون توليد بازي «سلمان‌رشدي» و «زندگي اسلامي» در روزهاي اخير آنقدر بازتاب داشته است كه روزنامه انگليسي گاردين در روز گذشته گزارش خود را درخصوص نمايشگاه بازي‌هاي رايانه‌اي تهران و بازي‌هاي كامپيوتري توليد ملي ايران، سرفصل اصلي يكي از بخش‌هاي خبري فرهنگي خود قرار داد.

به گزارش «جوان» درهاي مصلاي تهران از روز سه شنبه براي ميزباني دومين دوره از اكسپوي بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي ايران به روي مردم گشوده شده است؛ نمايشگاهي كه برگزاركنندگانش از آن به عنوان فرصتي براي معرفي فرهنگ ايراني و ارزش‌ها و هويت اسلامي به جهان و نيز راهي براي ارائه محصولات ايراني به توليد كنندگان و طراحان جهاني بازي‌هاي رايانه‌اي ياد كرده‌اند.
 
در اين بين عرضه بازي‌هايي چون «مبارزه در خليج عدن»، «مأموريت ويژه ۸۵» و نيز خبر توليد بازي «سلمان‌رشدي» در نمايشگاه بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي تهران به سوژه داغ روزنامه گاردين تبديل شده است. اين روزنامه طي گزارشي درباره حال و هواي اين دوره از نمايشگاه و ساخت بازي «سلمان رشدي» مي‌نويسد: سلمان رشدي، نويسنده كتاب «آيات شيطاني» كه ۲۳ سال پيش هدف فتواي آيت‌الله خميني‌(ره) قرار گرفت، اين بار به سوژه يك بازي رايانه‌اي ايراني تبديل شده است؛ بازي‌اي كه با هدف آگاه‌سازي نسل آينده از «گناه» او ساخته خواهد شد.

گاردين در گزارش خود نام اين بازي ايراني را «زندگي پر تنش سلمان رشدي و اجراي حكم او» عنوان كرده است. هر چند احمد خليلي به عنوان دبيركل اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان كه توليد اين بازي را بر عهده‌دار، روز دوشنبه و در گفت‌و‌گو با فارس ضمن اعلام آنكه عنوان اين بازي «سلمان رشدي» است از طي شدن مراحل اوليه توليدش خبر داده بود.
 
بر اساس اين گزارش، گاردين در ادامه با عموميت بخشيدن به برخي اظهارات مقامات كشورمان مي‌نويسد:«در سال‌هاي اخير مقامات ايراني به صورت مكرر از عبارت جنگ نرم و جنگ فرهنگي دشمن عليه ايران استفاده كرده‌اند و مواردي چون شبكه‌هاي ماهواره‌اي غير قانوني، رمان‌هاي غربي، فيلم‌هاي هاليوودي، بازي‌هاي كامپيوتري و حتي مدل مو و لباس از نظر آنان بخشي از تهاجم فرهنگي محسوب مي‌شود تا جايي كه ايران سعي كرده است با حضور در فضاي سايبر با اين تهاجمات مقابله كند.» گزارش گاردين در حالي به بازي‌هاي رايانه‌اي هدفمند ايران در عرصه جنگ نرم معطوف مي‌شود كه در ماه گذشته رونمايي و توزيع بازي رايانه‌اي «مبارزه در خليج عدن» با پوشش خوب رسانه‌اي همراه بود.

بازي ايراني «مبارزه در خليج عدن» پيرامون حضور توانا و قدرتمند نيروي دريايي ايران در آب‌هاي بين‌المللي و مبارزه كوماندوهاي ايراني با دزدان دريايي و سپس كشف مخفيگاه آنها و سردسته دزدان دريايي است.

روزنامه گاردين همچنين از بازي‌هاي ايراني چون «مأموريت ويژه ۸۵» و «عصر پهلوانان» به عنوان ديگر بازي‌هاي رايانه‌اي توليد شده و حاصل دست ايرانيان نام مي‌برد و با اشاره به شهادت دانشمندان هسته‌اي ايران طي چند سال گذشته مي‌افزايد:«بازي رايانه‌اي «مأموريت ويژه ۸۵» نيز درباره دو دانشمند هسته‌اي به نام‌هاي دكتر سعيد كوشا و همسرش است كه در خلال سفر به عراق و زيارت كربلا گرفتار نيروهاي امريكايي مي‌شوند.» نمايشگاه بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي ايران و ساخت و عرضه بازي‌هايي چون «مبارزه در خليج عدن» و «مأموريت ويژه ۸۵» در شرايطي از نگاه روزنامه انگليسي گاردين دور نمانده است كه در سال‌هاي اخير و در كنار اهمال و كم كاري بسياري از حوزه‌هاي فرهنگي در امر پيشتازي فرهنگي و مبارزه نرم، حوزه بازي‌هاي رايانه‌اي كشور توانسته است به موفقيت‌هاي درخور توجهي دست يابد.
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







شنبه 10 تير 1391برچسب:, :: 23:54 ::  نويسنده : Hadi